Retourneren en Annuleringen!

Volg je retourzending in je account

Veelgestelde vragen Mag ik mijn artikelen retourneren?

De retourvoorwaarden vind je hieronder. Waar het op neerkomt, is dat je rustig over je aankoop mag nadenken. Als je artikel geen goede match is, mag je het gratis naar ons terugsturen binnen de zichttermijn. In Account vind je een overzicht van welke artikelen je nog kunt retourneren.

Retourvoorwaarden

1. Zowel bij artikelen van Maskerfaces als bij artikelen van verkopers via Maskerfaces is er altijd een retourtermijn van minstens 14 dagen. Bij artikelen die je koopt bij een particuliere verkoper geldt een retourtermijn van 14 dagen. De retourtermijn gaat in op de dag dat jij het artikel ontvangt. Meerdere artikelen in 1 bestelling? Dan heb je geluk: het is bij wet vastgelegd dat de termijn pas ingaat als je alles hebt ontvangen. Deze wet geldt per verkopende partij. Dus als je 2 artikelen van Maskerfaces bestelt met 1 artikel van een verkoper via Maskerfaces, start de zichttermijn van de Maskerfaces artikelen mogelijk op een andere dag. Ingewikkeld? Het belangrijkste is dat jij altijd de maximale zichttermijn krijgt. 2. Het artikel zit in de originele verpakking (voor zover mogelijk). 3. Kleding en schoenen zijn niet gedragen en het labeltje zit er nog aan (voor zover mogelijk). 4. Artikelen die je niet kunt retourneren: • Cadeaubonnen en -kaarten • Software abonnementen/producten • Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling is verbroken • Audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling is verbroken • Digitale artikelen; ebooks en games • Videogames kunnen alleen geretourneerd worden als de originele verzegeling niet verbroken is. • Echte bloemen, planten en kerstbomen

Hoe retourneer ik mijn artikelen?

In de meeste gevallen gratis. En zo gemakkelijk mogelijk. We krijgen wel graag een seintje zodat we je snel terug kunnen betalen. Daarom start elke retourzending in Account: Log in, ga naar je bestelling en meld je artikel retour. Je ziet vanzelf hoe je het pakket gratis terugstuurt. Grote en zware artikelen komen we bij jou ophalen.

Tips:

• Bewaar je verzendbewijs of de e-mail. Daarmee kunnen we je verzending traceren als er iets misgaat. • Meerdere artikelen retour? Vink in Account alle items die je wilt retourneren aan. Zijn alle artikelen van dezelfde verkoper? Dan kan alles in 1 doos, lekker efficiënt. Meerdere retouradressen? Meld dan elk artikel apart aan en verstuur ze los van elkaar in een aparte doos, met elk een eigen verzendlabel. • Past het niet in 1 doos? Geen probleem. Vermeld het adres en retournummer op elke doos, dan matchen wij ze in ons magazijn. • Het is niet mogelijk om meer dan 10 artikelen in 1x retour te melden. • Je kunt ook retourneren via het Herroepingformulier. 

Moet ik betalen bij retourneren?

Nee, in de meeste gevallen niet! Pakketjes en brievenbuspost verstuur je gratis. Grote of zware artikelen komen we gratis ophalen. Bij sommige verkopers van tweedehands artikelen kunnen de retourkosten voor eigen rekening zijn, bij de informatie over de verkoper zie je of dit het geval is.

Kan ik mijn retour laten ophalen?

Je kunt in de meeste gevallen kiezen voor een gratis ophaalafspraak. Dit kan bij alle artikelen van Maskerfaces en sommige artikelen van verkopers. Meld je retourzending aan in Account en je ziet vanzelf of je jouw artikel kan laten ophalen. Retouren die tot 12.00 uur worden aangemeld, kunnen dezelfde middag nog worden opgehaald. We halen je artikel op bij het bezorgadres wat je onder persoonlijke gegevens in je account hebt staan.

Tips: • Print je retouretiket die je ontvangt na het retour melden. Zonder geprint retouretiket kan de retour niet meegenomen worden. • Wil je een ophaalafspraak wijzigen? Annuleer dan de retourmelding in je Maskerfaces account en maak een nieuwe ophaalafspraak.

Wat is het retouradres?

Het juiste retouradres krijg je voor jouw artikel tijdens je retourmelding. We hebben namelijk meerdere adressen en op deze manier krijg je altijd automatisch het juiste adres. Zo hoef jij nooit te zoeken.

Wat als ik het retouretiket niet kan printen?

Pak een stift of pen en schrijf het retouradres mét retournummer op je retourpakket. Deze moet goed leesbaar zijn.

Tips: • Via bepaalde Postbedrijf, krijg je bij de retourmelding een barcode en hoeft deze alleen gescand te worden bij de medewerker. Let op: bij bepaalde moet je wél een retouretiket printen. • Heb je een ophaalafspraak gemaakt? Dan is een geprint retouretiket wel nodig.

Waar kan ik mijn artikelen voor retour afgeven?

Je hebt meerdere mogelijkheden. Maar het is gratis bij: • PostNL • De PostNL pakketbezorger • DHL • UPS • Maskerfaces afhaalpunten Grote of zware artikelen hoef je niet weg te brengen. Die komen we bij je thuis ophalen.

Kan ik mijn retourmelding nog annuleren?

Natuurlijk, je mag je altijd bedenken. Heb je een ophaalafspraak gemaakt? Laat dan even iets weten aan De Klantenservice. Dan zorgen wij ervoor dat de koerier niet langskomt. In alle andere gevallen hoef je niks te doen. Behalve je bestelling betalen als je dat nog niet had gedaan…

Hoe weet ik of jullie mijn retourzending ontvangen hebben?

We laten je altijd weten wanneer deze binnen is bij ons. We mailen je zodra je retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat je het teruggestuurd hebt.

Hoe snel is een retour verwerkt?

Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat jij het verstuurd hebt. We houden je op de hoogte via mail. Zodra je retour is verwerkt, betalen we je terug.

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

We betalen je meteen terug nadat we je retourzending afgehandeld hebben. De meeste retourzendingen hebben we verwerkt binnen 5 werkdagen nadat ze teruggestuurd zijn. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode: • iDEAL of achteraf betalen: binnen 3 werkdagen • Creditcard: binnen 5 werkdagen • Cadeaubon: direct opgewaardeerd. Tip: check de waarde in Account • Air Miles: je ontvangt het bedrag terug via een maskerfaces.com cadeaubon in je account Heb je betaald met een cadeaubon en een andere betaalmethode? We waarderen eerst de cadeaubon op en storten het restbedrag op de rekening waarmee je betaald hebt.

Wanneer mag ik mijn artikelen ruilen?

Als je een ander artikel hebt ontvangen dan dat je besteld hebt. In alle andere gevallen is ruilen van Maskerfaces artikelen niet mogelijk. Natuurlijk kun je dan wel je bestelling binnen de zichttermijn retourneren. Neem voor het vervangen van artikelen Contact op met onze klantenservice.

Tips: • Bij verkopers via Maskerfaces is ruilen geen standaard optie. Onze verkopers helpen je graag, dus vragen kan altijd. Neem daarvoor via je Account contact op met de verkoper • Tweedehands artikelen kun je niet ruilen. Zorg ervoor dat je bij het bestellen goed in de omschrijving kijkt in welke staat het artikel verkeert.

Moet ik betalen bij ruilen?

Nee, het vervangen van Maskerfaces artikelen is meestal gratis. Ook de verzending is vaak gratis bij bezorgdienst die je kiest tijdens je retourmelding, zoals bijvoorbeeld: • Bpost • DHL • UPS • Maskerfaces afhaalpunten

Tips: • Vervangen van Maskerfaces artikelen is alleen mogelijk wanneer je een ander artikel ontvangen hebt dan dat je besteld hebt. In alle andere gevallen kun je je artikelen binnen de zichttermijn van 14 dagen retourneren. • De factuur van je oorspronkelijke bestelling blijft wel gelden.

Kan ik een bestelling annuleren?

Ja hoor. Zolang je artikel nog niet verzonden is, kun je annuleren. Dit kun je dan in je Account doen bij het artikel in je bestelling. Maar we werken razendsnel. Daardoor is je artikel soms verzonden voor het annuleringsverzoek binnenkomt. Uiteraard kun je dan binnen de zichttermijn retourneren.

Hoe snel is de terugbetaling, na annuleren?

We betalen je meteen terug zodra we de annulering verwerkt hebben. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode: • Bancontact: binnen 5 werkdagen • Achteraf betalen: je hoeft niet meer te betalen • Kredietcard: de reservering wordt na 3 dagen opgeheven • Cadeaubon: direct opgewaardeerd. Tip: check de waarde in je Account • iDEAL: binnen 3 werkdagen Heb je betaald met een cadeaubon en een andere betaalmethode? Dan betalen wij je op dezelfde manier terug. We waarderen eerst de cadeaubon op en storten het restbedrag op de rekening waarmee je betaald hebt.

Waarom is mijn bestelling geannuleerd?

Soms kunnen we niet leveren en moeten we een bestelling annuleren. Dat doen we nooit zonder je te mailen. De meest voorkomende redenen zijn: • de voorraad is op • de adresgegevens zijn onduidelijk of kloppen niet • onze verkoper kon je bestelling niet bevestigen Je krijgt niet automatisch een nieuw artikel, maar we zorgen er wel voor dat je snel terugbetaald wordt. Als je nog niet betaald hebt, hoeft dat niet meer.

Heeft u nog vragen? Neem gerust met onze klantenservice op! 

Hoofd Menu

WILT U COUPON

Abonneer u nu om een ​​gratis kortingsboncode te krijgen. Mis het niet!

Indien u zich voor onze nieuwsbrief registreert, gebruiken wij de daarvoor benodigde of afzonderlijk door u verstrekte gegevens om u op basis van uw toestemming, conform art. 6 lid 1 S. 1 lit. a AVG, regelmatig onze e-mailnieuwsbrief te sturen. U kunt zich te allen tijde afmelden voor de nieuwsbrief door een bericht te sturen naar de hieronder beschreven contactmogelijkheid of via een link die hiervoor in de nieuwsbrief is opgenomen. Na uitschrijving wissen wij uw emailadres, tenzij u uitdrukkelijk heeft ingestemd met verder gebruik van uw gegevens of wij behouden ons het recht voor om gegevens verder te gebruiken, wat wettelijk is toegestaan en waarover wij u informeren in deze verklaring.

Volg Ons Op Social Media
INSCHRIJVEN
Ik ga akkoord Algemene Voorwaarden
Nee, bedankt!